середу, 31 серпня 2016 р.

Як підібрати гурток для дитини? (пам’ятка для батьків майбутніх гуртківців)

Багато педіатрів сходяться на думці, що до трьох років дитини немає особливого сенсу водити в гуртки. Почати відвідування гуртків найкраще з трьох-чотирьох років. якщо Ви підберете такий гурток, в якому дитина буде з радістю проводити вільний час, де знайде справу до душі, яке стане улюбленим хобі, проведені там години не будуть сприйматися як виснажлива праця. Навпаки, малюк зарядиться позитивними емоціями, і відмінно відпочине. Не дарма найкращим відпочинком вважають не неробство, а зміну діяльності.

Щоб дитина, займаючись в гуртку, не втомлювалася ще більше, а набиралася сил, знань і позитивних емоцій, необхідно врахувати наступне:

- Не варто вибирати заняття, до яких необхідно довго добиратися. Кращий варіант – ті гуртки, які знаходяться в кроковій доступності від школи або будинку.

- Курси іноземних мов, уроки з репетитором, додаткові заняття з шкільних предметів - це не гуртки, а навчання.

- Бажання дитини при виборі гуртка - закон. Порадьтеся з нею, запитаєте, чим би вона хотіла займатися, що їй цікаво. Зверніть увагу на її здібності і таланти.

- Не ігноруйте скарги малюка, на те, що йому нудно і нецікаво, некомфортно на заняттях. Можливо, причина не тільки в тому, що йому не до вподоби саме нова справа, а в тому, що не сподобалася атмосфера в групі, викладач або тренер. Постарайтеся з'ясувати, в чому причина, можливо краще буде змінити місце занять.

- Не переживайте, якщо дитина швидко втомлюється від одного гуртка, і "загоряється" новим захопленням. Дозвольте дитині вибирати, позайматися в багатьох гуртках і спробувати свої сили в різних напрямках.

- Якщо дитина сама точно не визначилася, куди хоче піти, має сенс разом з нею почитати про ті гуртки, які є можливість відвідувати. А потім сходити в обраний гурток, щоб поспостерігати, як займаються інші діти.

Особливості поведінки дитини, які впливають на вибір гуртка:
1. Дитина активна, без сорому висловлює власну думку і рветься в бійку, щоб її довести? ЇЇ дратує програш, який залежить ще від когось?
Для маленького індивідуаліста варто вибрати гурток, де дитина зможе добиватися високих індивідуальних результатів, і вся увага викладача буде повністю присвячена їй. Гурток, який дозволяє прийти до кінцевої мети, розраховуючи виключно на власні сили, виробить в дитині відповідальність, наполегливість і цілеспрямованість.
2. Дитина доброзичлива, з однаковою радістю вибирає як активну, так і пасивну роль у грі, і головне для неї – не перемога, а участь?
У даному випадку варто вибрати гурток для дитини, який розвиває спілкування всередині соціуму. Будь-які командні гуртки стануть для такої дитини незамінним досвідом і розвинуть такі чудові якості, як співчуття, дружелюбність і прагнення до колективної перемоги.
3. Дитина в будь-якій грі «приміряє» на себе роль лідера, має можливість згуртувати навколо себе однолітків і захопити їх спільною метою?
Вибираючи гурток для такої дитини, слід, виходити з наявності в даному гуртку місця капітана команди, командира групи, відповідального за стенд або помічника викладача. Рано чи пізно така дитина займе в маленькому соціумі лідируючу позицію, головне, щоб даний гурток припускав її наявність. Маленький лідер оцінить колективну працю і в подальшому стане прекрасним організатором, який володіє відповідальністю, працьовитістю і комунікабельністю.
4. Дитина тиха, сором'язлива, погоджується з будь-якою роллю, яку підбирають для нього однолітки і рада вже тому, що її просто взяли в гру?
З одного боку, батьки можуть намагатися розвинути в дитині «бійцівські» якості, віддаючи її в бойові спортивні секції або гуртки, де викладач спробує «розкрити» раковину, в яку ховається дитина. В деякій мірі це може виявитися корисним і навчить дитину відстоювати власну думку незалежно від схвалення оточуючих. Проте вибрати гурток для дитини, що має характер інтроверта, слід особливо обережно. Тут головне – не перестаратися. Якості бійця, безумовно, стануть в нагоді дитині в її подальшому житті, але такий вибір може увійти в конфлікт з внутрішнім світом дитини і викликати агресивне неприйняття нав'язуваного гуртка, що призведе до ще більшого зверненням «всередину себе» і втрати контакту з оточуючими.
Правила вибору гуртка для дитини:

1.      Враховуйте інтереси дітей, а не власні.
Пам’ятайте, що ваша дитина має обирати гурток за власним бажанням. Ваша думка може виступати як порада. Щоб з’ясувати які інтереси у вашої дитини поспостерігайте за тим, що вона робить із зацікавленістю. Про що частіше розпитує вас. Чим любить займатися, чим захоплюється. Не обирайте певний гурток своєму синові або доньці тому що Ви хотіли займатися в ньому.

2.      Враховуйте вікові особливості дитини.
Чим менше вік вашої дитини, тим більше терпіння та уваги ви маєте приділити їй для адаптування до нових умов у гуртку.
Більшість гуртків розраховані на різні вікові категорії дітей. Бажано, навчання у певному гуртку розпочинати ще з 5-6 років. Так дитина поступово та систематично буде оволодівати певним багажем знань та умінь. І вже в старшому віці зможе досягти неабияких результатів. Дітям дошкільного та молодшого шкільного віку бажано відвідувати гуртки для розвитку моторики: де діти можуть щось ліпити, складати, малювати, вирізати, клеїти тощо.
Підліткам та старшокласникам рекомендують відвідувати лідерські, інтелектуальні та психологічні гуртки. Де вони можуть поспілкуватися з однолітками, розкрити свої індивідуальні якості, повірити в свої власні сили та амбіції, навчитися виступати перед публікою, знайти друзів.
3.      Враховуйте психологічні особливості  дитини.

 Темперамент.
Темперамент дитини може допомогти у виборі гуртка.
Діти-сангвініки, бажають відвідувати майже всі гуртки, їх завжди цікавить щось нове, особливо на початку учбового року.
Вони намагаються записатися у велику кількість гуртків, прагнуть всі відвідувати, але через певний час їхня активність затухає, в силу свого темпераменту не вміють довести розпочату справу до кінця. І в кінцевому результаті можуть зовсім нікуди не ходити, і постійно казати, що їм нудно. Тому, допоможіть дитині обрати на початку навчального року лише 2-3 найбільш улюблених, важливих гуртка для неї. Нехай поступово у свій ритм життя вводить інші гуртки, якщо буде встигати.

Дітям-флегматикам зазвичай подобаються гуртки, на яких необхідно проявляти зосередженість, увагу, витривалість. Такі діти досягають неабияких результатів у гуртках: ліплення, малювання, вишивки, конструюванні, грі на гуртках інтелектуального напрямку тощо.
Дитині-флегматику, потрібен більший час і докласти більше зусиль щоб адаптуватися до театрального гуртка, або лідерського. Тому що їм важко показувати, проявляти свої емоції та почуття. Але за допомогою терпіння і наполегливості і власного бажання діти-флегматики розкриваються і у таки гуртках.

Зазвичай, дітям-холерикам подобаються відвідувати гуртки на яких вони можуть проявити свою неповторність, активність. Це можуть бути лідерські, психологічні гуртки. Психологи рекомендують дітям-холерикам, які мають нестійку увагу, непосидючість, зверхактивність займатися у гуртках ліплення, конструювання, малювання. На яких вони можуть вчитися контролювати свою агресію, емоційність.

Діти-меланхоліки бажають відвідувати театральні гуртки, гуртки журналістики або  психологічні – всі ті, на яких вивчається, розкриваються внутрішній світ людини.
Такі діти можуть блискуче розповісти вірш, виступити на сцені, написати неабияку картину або оповідання. І в то й же час, вони являють собою найбільш вразливих дітей.
Діти-меланхоліки досить чутливі, ранимі, можуть сильно переживати певні труднощі. Їм особливо потрібна психологічна підтримка з боку батьків, педагогів та друзів. Вони розкриваються, досягають неабияких результатів якщо їх підтримувати, хвалити. Ви можете втратити добрі стосунки, якщо будете на таких дітей кричати, або вимагати кращих результатів.

4.                 Вміння адаптуватися.
Кожній дитині потрібний час щоб адаптуватися: одній достатньо декількох занять, щоб звикнути до нових умов гуртка, друга дитина сильно хвилюється, висловлює не бажання ходити на заняття, починає засмучуватися, коли ви її залишаєте. Поясніть дитині, що необхідний час, щоб звикнути до нових умов. Запитуйте, чи були на заняттях діти, які сподобалися вашій дитині. Дружба та позитивне спілкування між дітьми допомагає швидше адаптуватися. Виконуйте разом з дитиною завдання, які дають на гуртку. Вирішуйте разом труднощі які виникають. Висловлюйте щиру зацікавленість та пошану до інтересів своєї дитини. Тоді ваша дитина буде систематично відвідувати гуртки, мати постійний цікавий розпорядок дня і найголовніше – гармонійно розвиватися.

  1. Організовуйте режим кожного дня дитини.
Не бажано перевантажувати життя дитини. Ви маєте пам’ятати, що заняття у різних гуртках має приносити дитині радість, розвиток і задоволення. Необхідно установлювати правильний розпорядок дня та чередувати заняття з відпочинком. Особливо важливо, щоб дитина не менше години щодня проводила на свіжому повітрі. Крім того, у дитини має бути просто вільний час – під час якого дитина може погратися своїми іграшками, по-дитячи помріяти. І обов’язково кожного дня намагайтеся приділити годинку для ваших дітей. Цей час проведіть разом – спільно зробити, приготувати щось, пограти, обов’язково невимушено поспілкуватися. Такі годинки-спілкування будуть зберігати між вами і дітьми теплі довірливі стосунки.


Правильний вибір гуртка для дитини – зовсім непросте завдання як для неї самої, так і для її батьків. Як і в будь-якому виборі, до цього питання слід підходити уважно і враховувати побажання і можливості обох сторін. Однозначно можна сказати лише одне: змушуючи дитину слідувати власному вибору, батьки ризикують втратити довіру свого малюка, що в подальшому створить нерозв'язні проблеми в сімейному спілкуванні.

Немає коментарів:

Дописати коментар