Психологічні рекомендації батькам «Самотність дітей під час канікул»
Самотність дитини як
явище існує і в сімейному, і в шкільному середовищі. Іноді, учні відчувають
себе самотніми саме в канікулярний
період, оскільки втрачаються звичні
зв’язки із однолітками, з’являється нічим не зайнятий час. Основною
причиною виникнення даного стану є відсутність емоційного зв’язку з близькими,
друзями. Сьогодні, через високу зайнятість батьків, спілкування з дітьми
відбувається короткочасно і поверхнево, як наслідок встановлені тривалі
відносини не несуть емоційного навантаження, не ведуть до довіри та почуття
безпеки. Хтось з учнів компенсує дану потребу спілкуванням із однолітками, а
хтось залишається наодинці сам із собою.
Звісно, у деяких
школярів відразу після завершення навчання може виникнути потреба
на деякий час усамітнитися і просто побути вдома. Але,
в будь-якому разі, канікул може вистачити на різну діяльність,
особливо, якщо подбати про неї заздалегідь.
Дозвілля – це вільний
час, під час якого підліток за своїм вибором займається різноманітною
діяльністю. Його потенціал полягає в широких пізнавальних, просвітницьких,
рекреаційних, творчих можливостях, що сприяють розвитку особистості.
Так актуальність
дозвіллєвої діяльності особливо підвищується під час шкільних канікул. Канікули
у сфері дозвілля повинні бути насиченими заходами різнопланового характеру для
повноцінного відпочинку школярів. Форми роботи у цей період можуть бути
найрізноманітнішими.
Не слід забувати, що
підлітковий вік – це період активного самоствердження і конкуренції за
визнання. В цьому віці зрозумілою стає активність підлітка в пошуку інших,
привабливих видів діяльності і значимого соціального середовища.
Якщо підліток багато
часу проводить з однолітками, це лякає батьків, так як донька чи син можуть
потрапити у так звану асоціальну групу, де підлітки долучаються до пияцтва,
наркоманії, злочинності. Щоб захистити дитину від впливу асоціальної групи,
батьки забороняють спілкуватися з підлітками, які їм не подобаються. Заборони
батьків – ізоляція дитини. Ізольована дитина – самотня дитина.
Отже, причинами
самотності підлітка у період канікул можуть бути:
- невміння встановлювати контакти з однолітками;
- невпевненість у собі, занижена самооцінка;
- заборони батьків;
- нестача інформації, про місця, в яких можна провести змістовне
дозвілля;
- страх довіритись комусь;
- страх бути неприйнятим однолітками.
Важливим є питання
ставлення батьків до дозвілля власних дітей у період канікул.
В організації дозвілля
дітей традиційно значна роль належить позашкільним навчальним закладам. Вони є
складовою системи позашкільної освіти, яка надає дітям можливість відповідно
до бажань та інтересів змістовно провести свій вільний час у колі однолітків,
займатися еколого-натуралістичною, туристсько-краєзнавчою діяльністю,
художньою і технічною творчістю, спортивною і дослідницькою роботою. До того ж
у період зимових канікул у ПНЗ будуть проводитись конкурсно-ігрові програми,
екскурсійні заходи, під час яких підлітки зможуть краще познайомитись між собою.
Отже, учням властива
творчість, якщо дати дітям можливість вибирати, вирішувати — творчість
знайде потрібне русло, чому сприяє вільніший канікулярний час. Способи
організації творчої діяльності у гуртках як раз і забезпечують
інтимно-особистісне спілкування у важливому для підлітка референтному оточенні.
Небезпечні наслідки самотності
·
Поширення пригніченості та
депресій.
·
Поширення алкоголізму, в
т.ч. молодіжного, юнацького.
·
Поширення наркоманій.
·
Зростання кількості батьків
- одинаків.
·
Зростання кількості осіб,
що не створюють власних родин( довго або ніколи ).
·
Неупорядковані сексуальні
зв'язки з частою зміною партнерів та зростання венеричних захворювань.
·
Зростання замахів на власне
життя та завершені самогубства.
Профілактичні заходи
·
відвідини виставок,
театрів, ярмарків, місцевих свят
·
підтримка родинних зв'язків
·
спілкування з власними
дітьми
·
пожвавлення контактів по за
межами робочих місць
·
подорожі та туризм тощо.
Немає коментарів:
Дописати коментар